onsdag 12 mars 2008

Tre män utan skägg, varav en egentligen har det.

För att ingen ska tro att jag ägnar hela dagarna åt att läsa memoarer som bibliotekarerna får ta på sej pannlampa och machete för att hitta, vill jag understryka att jag ibland också arbetar. Idag t.ex. arbetade jag. Det är kanske inte vad en statare på sin tid skulle kallat arbete, men å andra sidan skulle inte jag kalla det han åt för mat.Bilden föreställer Kalle Lind i rollen som Medhjälpare 1, Fredrik Dolk som Direktören och Valle Westesson som Medhjälpare 2. Man kan säja att det är en ytterst subtil historia om ett antal trasiga själar som försöker hantera sin existentiella ångest och bittert får erfara att leva stundom är att balansera på en samurajsvärdsegg där vidundren väntar nedanför.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Antar att detta INTE är förverkligandet av The Wire i Malmemiljö, eller är det oljehamnens egen Stringer Bell i mitten?

Anonym sa...

Fan vilka skarpa skor!!! Hoppas du har dem privat också. Jag hade aldrig varit med om jag inte fick behålla skorna. Kommer definitivt sitta klistrad framför julkalendern i december.