måndag 29 september 2008

Inte för att jag vill skryta...

...men jag var för första gången på Bokmässan (den där biten med Biblioteks- i namnet är det ingen som riktigt bryr sej om, va?) i fredags. Vi presenterade årets radiokalender och Anders & Måns fick signera prissänkta papperskalendrar och annat public service-relaterat. Några tappra själar slet sej från Göran Greiders hårvårdstips i Ordfront-montern för att få en mycket fragmentarisk bild av vad som ska hända i radiotablån i december.Vill man ha ett ännu diffusare grepp kan man se succéduon framföra låten "Världens Långsammaste Bil" och mej svänga med fingret i otakt här. Fast i radio kommer den att ha både rätt tonart och rätt text.

6 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Men ... var det alltså du som satt vid bordet i SR:s monterbås när jag rusade in och fann Anders & Måns där sjungande? Har jag alltså bett dig om ett boktips?

Jag är ... förvånad!

Kalle Lind sa...

Lotten: vad finns att förvåna sej över? Du intervjuade ju Erik Blix, Linda Skugge, Mark Levengood, Jonas Hallberg, Martina Haag, Sören Olsson & Anders Jacobsson, Lasse Åberg, Ann Westermark, Charlotta von Zweigbergk, Plura, Patrik Hadenius, Gnesta-Pelle, Glenn Hysén, IT-mamman, Tomas Ledin, Joakim Langer, Alexandra Charles och Gabriel Byström?

dr. No sa...

...Men Kalle, du står så klart över dessa!

is da shit!

Lotten Bergman sa...

Jamen hade jag vetat, hade jag kastat mig vid dina fötter och bedyrat bloggkärlek. Jue.

Kalle Lind sa...

Lotten: med tanke på hur generad jag blir av omdömen så var det nog lika bra. Men jag blir väldigt glad åt den komplimang jag tyckte mej uppfatta mellan raderna.

Anonym sa...

Kunde jag skönja i slutet av videon dig prata om en bok med det suspekta namnet Duvflöjtens härskare eller något?