tisdag 16 september 2008

Jorden runt.

Mina "vänner" Valle Westesson och Krisse Jonzon försöker få tiden att gå. Där andra satsar på nya, moderna, hippa kulturformer som stand up comedy (som låter lite coolare än Myggan Ericsons rekommenderade raktuppochnerkomik), gör de en Carl-Einar Häckner och rotar fram såna där artister som är s.k. specialbegåvade.

Det kallas varieté. Det innebär att man satsar på det spektakulära. Hellre nån som brottas med en apa insmord i dallassallad än nån som kan förklara världspolitik eller läsa en dikt om svält.

Jag vill tydligt understryka att jag inte är sur eller bitter över att inte ha blivit tillfrågad. Det rör mej inte i ryggen att ingen frågat mej om jag vill vara med bland lindansarna och löskefolket. Jag har massor av egna projekt. Det finns alltid nån tvätt som ska tvättas och nån nagel som ska klippas.

Eftersom i alla fall jag känner till begrepp som "vänskap", "lojalitet" och "hederlighet" (och för den delen "hygien" och "moderna kläder"), puffar jag här för ett projekt fast att jag inte är inviterad att delta. Så agerar nämligen Riktiga Vänner.

På restaurang Metro, Möllevången, Malmö. Onsdag 21.00.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag trugar dej för SISTA gången: vill du sjunga en kuplett på nästa Jorden runt?