måndag 8 oktober 2007

SF: en följetong. Del 2165.

SF kör en ny taktik: förvirring.

Jag:

Ursäkta, men det är lätt att få intrycket att ni undviker min fråga. Biljetterna är mej egala. Jag vill veta vilket regelverk ni stöttar er på när ni visar reklam innan barnfilm, och hur era tankegångar ser ut när ni gör det. Har ni en policy och hur ser den ut?

SF:

Enligt SF Bios policy angående reklam före barnfilm visas anpassad reklamfilm före barnfilmer. I detta fall blev det en miss som nu är åtgärdad och som vi hoppas aldrig ska inträffa igen. Information om detta kan du hitta på http://www.sf-media.se/. Dit kan du också vända dig med dina synpunkter.

SF Bio AB


Okej - jag gick alltså in på den angivna adressen. Jag hittar

* manegement bullshit ("bioreklam är impact", "bioreklam levererar hög observation och budskapsförståelse")

* vanlig bullshit (publiken "vill se reklamen")

* utelämnande av sanningar (publiken "kommer i tid" - ja, naturligtvis, det är ju filmen som börjar för sent)

* tautologiska meningslösheter ("dessutom finns det helt fenomenala drag som gör reklamfilm på bio alldeles extra starkt")

* tomt skryt ("inget annat media kan erbjuda reklam på duken, events, sampling, affischskåp och provsmakning under ett och samma tak" - nä, och den människa är ju inte av kvinna född som efterfrågar möget)

* diverse cirkeldiagram.

Jag hittar däremot inte en rad om policyn gentemot reklam riktad till barn. Tvärtom börjar all besökarstatistik att mäta från 15 år och uppåt.

Tror SF att dom, genom att hänvisa till den här sajten, ska få mej att bli så imponerad över deras samplingar och affischskåp att jag på kuppen glömmer mitt ärende?

Nä, nu har jag inte tid. Jag ska fila på ett helt unikt medium som erbjuder både vattenlavemang, couscous, löständer, ryggbehåring, gammelmansdoft, telefax och knubbsälar UNDER ETT OCH SAMMA TAK!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Se till att biljetterna till ditt nya medium säljs på ticnet, eller varför inte på SF, de har ett bra återförsäljarnät.