tisdag 2 oktober 2007

Ståkul i Lund onsdag kväll.

Jag ska tydligen göra ståupp imorron. Jag fick en fråga i augusti på halvfyllan och har sen dess haft datumet uppskrivet i almanackan. Jag vet att klubben ska hållas - PrickPrick på Café Athén, gissningsvis 19 - eftersom några avlägsna bekanta också ska stå på scen (Valle Westesson, Jesper Rönndahl och min bror Nisse). I övrigt vet jag nada. Jag har ingen minnesbild av att liraren som frågade mej skrev upp nåt i sin almanacka. Han har sen dess inte gjort sej omaket att höra av sej.

Ska bli mycket spännande. Jag ser fram emot att åka den tre kvart långa bussturen med målet att uppträda gratis, för att sen bli stoppad av nån vakt som inte ser mitt namn på listan så att jag sen får pröjsa inträde och sitta ensam vid ett bord i en stad där jag inte känner någon, medan mina vänner backstage har sådär kopiöst festligt och kastar sprutgrädde på varann och dansar medan dom kokar spaghetti. Har sällan varit så taggad inför en uppgift.

Inga kommentarer: