fredag 5 oktober 2007

SF: en följetong. Del 867.

Mejlkonversationen fortsätter. Jag:

Hej SF.

[--- bla bla bla, diverse "tack för snabbt svar" etc]

Däremot tycker jag ni glider runt frågan att ni över huvud taget visar reklam på barnmatinéer. Som jag förstått det, är det förbjudet för tevekanaler att göra det (varför Kinnevik och Femman sänder från London istället). Har ni verkligen lagen på er sida när ni visar filmer som förklarar för barnen hur goda McDonalds är och vilka balla kläder man kan köpa på JC? Men framför allt - har ni moralen?

Jag tackar för erbjudandet om kompensation. Så länge ni visar reklam innan barnfilm ser jag dock ingen anledning att ta pojken på bio. Vi ser en dvd istället. Där kan man spola.

Vänligen,
Kalle Lind


SF:

Hej!
Vi behöver en adress för att kunna skicka ut biljetterna.
Vill gärna passa på att säga att trailern som visades har nu tagits bort.
Ser fram emot ett svar om adressen.
Vänliga hälsningar
SF Bio AB


Är det jag som inte kan läsa mellan raderna eller undviker hon frågan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

De använder metoden "förolämpa den andres intelligens".
Det är en strategi som är långt mer effektiv än vad man först vill tro.

Anonym sa...

SFs nya svar är en krigsförklaring!

Jag anmäler mig härmed till bojkotten (vilket i och för sig inte är så svårt eftersom jag inte varit på bio på två år, men i alla fall)

Sist jag var på bio var med ett fnittrigt hormonstinnt homofobiskt tonårsgäng. Det var på Brokeback mountain.

Efter detta måste det till kraftiga dragdjur för att få mig in på en bio.