måndag 10 mars 2008

Mina referensramar vetter åt fel decennium del u12:xxi.

En av dom teser jag med störst emfas försöker spika in i den här bloggen är att jag är gubbe i förtid. Ibland måste jag hejda mej själv och fråga mej försynt om det där inte bara är en image. Jag menar, jag håller mej trots allt någorlunda up to date med vad som händer även på dagens tevefront, det händer att jag läser böcker utgivna på 00-talet etc.

Men pro-gubbelistan är så mycket längre än contra-spalten:

1) innan jag fyllde tretti hade jag både njursten, diskbråck och hemorrojder

2) när jag en gång gick och lyssnade i mp3-spelare (se där - uppdaterad!) frågade min vän och kollega Ola Norén om jag lyssnade på Sean Paul. Detta var år 2002, när den jamaicanske dancehall-artisten hade en jättehit - "Get Busy" - som vi dessutom tvingades spela dagligen i P3. Min förvirrade motfråga var: "Sartre?"

3) när jag för tio minuter sen satt och slösurfade på Badlands.se blev jag alldeles själaglad när jag såg följande omslag:
Jag reste mej då till halvsittande i skrivbordsstolen och skrek: "Wow! En ny fräsch Povel-samling!"

4 kommentarer:

Anonym sa...

LOL

Nihonshu sa...

Hahaha, men det ÄR ju likt Povel faktiskt. Vem tänker inte i de banorna?

Söderberg sa...

Jag med kompis, jag med. Fast det här var ju lite extra som man säger.

Anonym sa...

Om Povel fortfarande var vid liv hade han kunnat stämma dem för varumärkesintrång.