fredag 11 april 2008

Mer bruchiana.

Jag har faktiskt inte bara den gamle diskusfantomens poesisamling och hans memoarer.

Jag har så klart även Ronja Rövardotter, där Ricky gör en lysande tolkning som stum storväxt man (f.ö. gick han sen ut i pressen med hur mycket kokain det sniffades under inspelningen - Lill-Klippen?) samt alltså Stefan Jarls dokumentär "Själen är större än världen".

Vidare har jag ägt ett ex av "Agent 69 Jensen - I Skyttens tecken" (den danska gladporrfilm där Ricky i tydligt inklippta bilder fläskvalsar med Ingmar Bergmans dotter Anna) och en inspelning av hans ogenerat chauvinistiska singel "Mej fångar ingen brud".

Men framför allt har jag följande textilkonstverk, signerat min kompis Karin Lindgård: Vi har samma initialer så jag brukar säja till besökare att det är jag som gjort den.

Inga kommentarer: