måndag 25 augusti 2008

Min nya samling.

Min gamle vän Hansson hade en gång en kepssamling. I en gallerlåda i sin överdimensionerade klädkammare i västra Lund hade han tre kepsar: en blå, en annan blå med Nike-loggan och en ormfösarkeps utan reklamtryck.

Man ska ha detta i åtanke när man tar del av min nya samling: Böcker Med Mackrecept Skrivna Av Glada Män Som Gillar Att Uppträda På Firmafester. Jag är medveten om att samlingen inte är så kvantitativt omfattande, men fan vet om den ändå inte är komplett.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ormfösarkeps? Finns inte i mitt stavningsprogram...

Repoman sa...

Det är ju en sån som Krystmarodören har, för hundan.
Kalle: Var det en äkta Nötfor-keps din kompis Hansson hade?

David sa...

Klasse Kock har skrivit en annan kokbok med riktig mat! Jag minns att den var svår att förstå för han skrev den på typ norrländska.

Anonym sa...

Är Kronérs bok bra?
Har inte hunnit skaffa den ännu, har tvättat håret och så...

Anonym sa...

Shit, jag tror att någon i min familj, eller övrig släkt, har Kronérs bok. Fasen.

zappa sa...

Det känns mycket bra att ha bidragit med en av de två till samlingen. Stort på något vis.

Kalle Lind sa...

Repoman: "ormfösarkeps" är mycket riktigt ett begrepp från Joakim Lindengrens serievärld. Den Hansson hade var av den obizarra varianten, dvs utan tryck.

Anonym sa...

Tips till samlingen.
"Erik Lallerstedt lagar fiskbullar"
En hel bok tryckt av konservjätten Abba med endast recept på fiskbullar i olika former och färger.
Lallerstedt nämner redan i förordet att detta inte är en reklamsatsning utan att han frågat Abba om de vill göra en bok med honom på deras fantastiska fiskbullar på burk.

Den skulle passa som en.. ja vad skall man säga.. skinnkeps.

Filmkanon sa...

Lallerstedts kok bok är fantastiskt. Jag har lagat alla recept och resultatet har varit superbra. Så hacka inte på den! Ps jag har råd att köpa pilgrimsmusslor