tisdag 16 december 2008

Rapport från Sveriges Radio del 2.

Det går nåt på teve och radio och webb som heter Musikhjälpen. Nånstans i periferin finns jag. Mitt arbete är något diffust, men det har bl.a. inneburit att fotografera My Little Pony-bilder åt en tatuerare (och bli tillsagd att vara rädd om My Little Pony-boken), fråga Lasse Kronér om han verkligen vill vara tomte på Hansakompaniet som folk sagt att han vill (det ville han inte) och bli väckt av SMS från Christer Björkman.

Och så klart att chitt-chatta lite med Jan Eliasson om hur Saddam var på riktigt. Och kanske ägna en halvtimme åt att skaffa en taxi åt Eliasson, tillsagd på skarpen av en sekreterare på UD.

Det har också inneburit att skaffa fram ett telefonnummer till Kikki Danielsson. Efter att ha avfärdat en inmejlande kvinna som påstod sej vara "mycket god vän" med Kikki och som skulle "dra i sina kontakter" och som noga underströk att "Kikki ringer man inte till hursomhelst", gick jag direkt på källan: han med gaserna i Skara.Han gav mej genast tre nummer. På det ena svarade mycket riktigt Kikki. Hon var ute och handlade i Bollnäs (där hon f.ö. tänker stanna tills yngste sonen har bestämt sej för vad han ska göra efter skolan). Sen vi pratat fram och tillbaka en stund (vädret i Bollnäs kontra Malmö och ... ja, det var nog mest det vi pratade om) undrade hon var jag fått numret ifrån. Jag hänvisade lagom dunkelt till "en man i Skara". Hon muttrade att det var "superhemligt".

Jag betvivlar att jag nånsin kommer att ha nåt att prata med Kikki Danielsson om - hon är väl inte särskilt intresserad av gubbar med skägg? - men på nåt konstigt vis känns det ändå som om jag sitter på en skatt.

3 kommentarer:

Hedvig Skirgård sa...

Haha awesome. Det verkar som jättemånga jag vars bloggar jag följer är involverade i det där projektet. Vad är grejen? Gick det ut en allmän inbjudan till alla coola katter i södra sverige?

Anonym sa...

På allvar, Kikkis nummer är en skatt. kanske inte den heliga Graal, men gott och väl något du skall rama in, med texten"I nödfall - Krossa glaset!"... Kul blogg by the way, är det OK om jag länkar till den från min blogg?

Kalle Lind sa...

Olle: det är naturligtvis helt okej. Alla får länka hur mycket de vill till min blogg. Jag är bara glad.